Codul muncii – Microîntreprinderi Fără fișa postului | Fără Regulament Intern
OUG 37/2021 privind modificarea și completarea Legii nr. 53/2003 – Codul muncii a fost publicată recent în Monitorul Oficial nr. 474 din 6 mai 2021 și prevede o serie de măsuri menite să încurajeze dezvoltarea microîntreprinderilor cu până la 9 angajați având în vedere situația socio-economică actuală.
Conform datelor obținute de Inspecția Muncii, în România în acest moment își desfășoară activitatea aproximativ 500.000 de microîntreprinderi cu până la 9 salariați. Toate aceste microîntreprinderi beneficiază momentan de prevederile noii ordonanțe menite să înlăture birocrația excesivă prin reducerea numărului de sarcini administrative care ar trebui îndeplinite de către angajatori.
Echipa de la HR Premium Solutions a pregătit în cele ce urmează o prezentare pe scurt a măsurilor de debirocratizare introduse prin OUG 37/2021.
Cum își propune Guvernul României să susțină angajatorii din microîntreprinderi?
Microîntreprinderi fără fișa postului
În primul rând, potrivit noii ordonanțe de urgență, nu mai este obligatoriu ca în cadrul contractului individual de muncă să fie incluse informații cu privire la fișa postului pentru salariații microîntreprinderilor care au un număr maxim de 9 angajați și o cifră de afaceri anuală netă (sau active totale) de până la 2 milioane de euro, echivalent în lei.
Cum se va face comunicarea atribuțiilor postului?
Comunicarea atribuțiilor postului de către angajator se poate face verbal. Prin excepție, la solicitarea scrisă a angajatului, angajatorul se obligă să comunice fișa postului în scris.
Cum se va ține evidența orelor lucrate?
Angajatorii din cadrul microîntreprinderilor cu până la 9 angajați vor putea ține evidența orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat în parte în condițiile stabilite cu aceștia, prin acord scris.
Fără Regulament Intern
Nu în ultimul rând, este eliminată obligația microîntreprinderilor de a întocmi un Regulament Intern, prevederile acestui document putând să fie comunicate în mod verbal către salariați.
Toate aceste măsuri menționate anterior au ca principal scop flexibilizarea raporturilor de muncă în cadrul microîntreprinderilor și sprijinirea angajatorilor în ceea ce privește crearea de noi locuri de muncă și reducerea costurilor administrative.
Nu uitați să ne urmăriți pe pagina noastră de Facebook Salarizare Cluj pentru ultimele noutăți din domeniul legislației muncii și al resurselor umane.
De asemenea, pentru orice întrebări sau nelămuriri privind domeniul salarizării și al resurselor umane, ne puteți contacta la numărul de telefon 0741 228 697 sau la adresa contact@salarizarecluj.ro.